Світ шин – це постійно зростаюча мережа все більш спеціалізованих сумішей для будь-якої ситуації. Є шини для повсякденних доріг, снігу, дощу, літа, гонок, бездоріжжя та шини, які намагаються впоратися з різними місцевостями.
Меншу частину ринку шин становлять шини для спущених шин, які зазвичай з’являються на розкішних або важких автомобілях. В основному шини Run Flat мають вбудовану систему безпеки, яка дозволяє водієві продовжувати рух у разі проколу, дозволяючи йому безпечно дістатися кудись для заміни.
Але що таке спущена шина, як вона працює і як дізнатися, чи потрібна вона вам? Ось короткий виклад.
Що таке ранфлет?
Що відрізняє шину Run Flat від звичайної дорожньої шини, це її здатність долати певні відстані після проколу та втрати повітря. Це дозволить вам безпечно знайти найближчий автомагазин або продавця шин для заміни. Зазвичай вони можуть пройти близько 50 миль зі швидкістю приблизно 50 миль на годину.
Перші спущені шини з’явилися в 1935 році, коли компанія Michelin адаптувала технологію, що використовується для поїздів, щоб зробити дорожню шину, яка їздила б на безпечному ободі на вбудованій пінопластовій підкладці, коли шина була проколена.
У 1950-х роках Chrysler і Goodyear співпрацювали над шиною Captive Air run flat, яка рекламувалася як внутрішня аварійна шина, яка могла проїхати більше 100 миль, якщо зовнішня стінка була пробита.
Як працюють шини Run Flat?
Існує три основні технології, які використовуються в шинах Run Flat: самопідтримувана, допоміжна підтримуюча та самоущільнювальна.
Найпоширенішим вибором є самонесуча конструкція. Цей тип run flat має посилену конструкцію боковини, яка має підвищені шанси підтримувати автомобіль у разі втрати тиску повітря. Бокова стінка зберігає з’єднання з ободом.
Популярні варіанти в цій категорії включають Bridgestone RFT, Goodyear EMT, Michelin ZP, Yokohama Run-Flat і Pirelli RFT.
Додаткові опори мають кільце з гуми або подібного матеріалу на внутрішній частині шини, яке знімає провисання спущеної зовнішньої шини. Цей тип Run Flat зазвичай зустрічається у більш важких сегментах, таких як військова або бронетехніка.
Серед них Pirelli Scorpion Zero Run Flats, шини Goodyear Eagle Sport, всесезонні Bridgestone DriveGuard і Michelin Pilot Sport.
Компанія Bridgestone нещодавно анонсувала DriveGuard Plus, яку назвали вдосконаленням існуючої лінійки бейсболок.
Компанія каже, що нова шина має на 12 відсотків більше шансів протистояти гідроплануванню, ніж її аналог DriveGuard. Коли шина зношується, вона ковзає лише на 8 відсотків.
Самоущільнювальні доріжки мають додаткову підкладку під протектором, яка містить герметик для проколів. Цей герметик розгортається автоматично, якщо шина проколюється, зазвичай фіксуючи отвір діаметром до 3/16.
Яскравими прикладами є Continental ContiSeal, Seal Inside від Pirelli та Selfseal від Michelin.
Що станеться, коли шина, що спустилася, проколюється?
В ідеальному сценарії самонесуча шина Run Flat могла б продовжувати рух і витримувати вагу автомобіля завдяки посиленій боковині.
Для допоміжної підтримки шини run flat вага спущеної шини лежить на протекторах резервної шини. Згідно з tirerack.com, це перекладає механічну відповідальність за їзду на спущеній машині на більш міцне колесо, знімаючи частину тягаря з самої шини.
Якщо самогерметизуюча шина проколюється, це залежить від того, прилипне предмет до шини чи ні. Якщо він залишається, суміш утворюється навколо перешкоди та ізолює її від решти шини. Якщо він не прилипає, навколо отвору утворюється герметик.
Як швидко після проколу потрібно міняти спущену шину?
Кожен виробник шин рекомендує, щоб під час використання системи Arun Flat ви використовували обмежену відстань, яку вона дає, щоб дістатися до механіка чи шиномонтажної майстерні для негайної заміни.
Майте на увазі, що хоча 50 миль і 50 миль на годину є рекомендованою дистанцією та швидкістю для шини, що пройшла спущену шину, ідеально тримати нижчу швидкість і меншу відстань, яку вам потрібно проїхати, щоб мати більше шансів не повністю вибухнути.