Оптимальний вибір шин для різних видів автомобілів: від спортивних до вантажних

Оптимальний вибір шин для різних видів автомобілів: від спортивних до вантажних

Типи шин: що для вас краще?

Дивлячись на автомобільну промисловість в цілому, мабуть, немає більшої сфери, ніж шини. Незалежно від того, на чому ви їздите, у якому кліматі ви їздите, яку роботу вам потрібно виконувати чи щось, що вимагає від вас керування транспортним засобом, існують різноманітні варіанти шин і рівні інвестицій залежно від ваших вимог.

Як ви могли собі уявити, придбання правильних шин не завжди є чорно-білим рішенням. Ви повинні почати з розуміння того, які ваші умови, який досвід водіння ви хочете, і які ваші ціни.

З загальної точки зору існує вісім основних типів автомобільних шин; кожен з яких виконує дуже різні функції. Але який підходить саме вам і чому? Давайте зануримося.

1. Всесезонні шини

Що саме вони?

Всесезонна шина була спочатку названа в 1977 році, коли Goodyear представила Tiempo. Ідея цієї концепції полягала в тому, щоб створити рішення, яке полегшило б необхідність міняти шини двічі на рік у зимові та літні місяці.

Всесезонні шини виготовлені зі спеціальної суміші протектора та гуми, які покликані залишатися гнучкими як у жарку, так і в холодну погоду. Протектор на цих шинах створений для забезпечення стійкості транспортного засобу на засніжених дорогах, а також для виштовхування води для зчеплення та керованості за різноманітних погодних умов.

Ви могли помітити, що багато моделей всесезонних шин мають маркування M+S. Символ розшифровується як «Грязюка + сніг», що базується на стандартизованих випробуваннях промисловості шин. Спочатку цей символ мав на меті відрізнити вузлуваті косошарові шини від більш звичайних ребристих протекторів, які в основному використовувалися на легких вантажних і радіальних легкових шинах. З часом це стало стандартним маркуванням, яке вказує на всесезонність шини.

Назва «всесезонні», безперечно, означає, що ці шини можна використовувати цілий рік. Хоча певною мірою це правда, це дійсно залежить від того, де ви живете. Всесезонні шини зазвичай найкраще працюють у кліматичних умовах, де температура тримається вище 45°F.

Які переваги?

Триваліший знос протектора: всесезонні шини розроблені таким чином, щоб забезпечити довший термін служби протектора, ніж більш спеціалізовані шини. Наприклад, багато водіїв побачать, що всесезонні шини служать у два-три рази довше, ніж літні.

Низькі витрати: коли ви купуєте спеціалізовані шини для певних сезонів або застосувань, ви платите багато за передові технології та дизайн. Хоча всесезонні шини, безумовно, можуть мати схожі інноваційні характеристики, вони призначені для загального призначення та зазвичай мають нижчу ціну.

Подовжена гарантія: повторюю, що всесезонні шини створені для виняткового зносу протектора. У свою чергу, на багато всесезонних моделей діє більша гарантія, ніж на спеціалізовані шини.

Плавна та тиха їзда: більшість спеціалізованих моделей шин створені в першу чергу для зчеплення в екстремальних умовах, на певній місцевості або в певних умовах. Комфорт на дорогах помірного рівня є основним критерієм дизайну більшості всесезонних шин.

Які недоліки?

Не ідеально підходить для екстремальних зимових умов: у відносно холодну погоду зі снігом, дощем або льодом всесезонні шини забезпечать належне керування. Під час невеликого снігу всесезонні шини підійдуть добре. Однак під час сильного снігу та льоду настійно рекомендується купувати спеціалізовані зимові шини, особливо в кліматичних умовах, які регулярно зазнають екстремальних зимових умов.

Не ідеально підходить для екстремальних літніх умов: якщо ви живете в кліматі з сильною спекою, всесезонні шини забезпечать лише помірний рівень зчеплення. Вони не мають такого м’якого, гнучкого складу протектора, який мають літні шини, щоб забезпечити чудову керованість у спекотні та дощові дні.

Отже, коли дивитися на всесезонні шини, сильні сторони є водночас і слабкими. Одним словом, всесезонні шини є «майстром на всі руки». Однак, як кажуть: «майстер на всі руки — не майстер». Зважаючи на це, недоліки всесезонних шин залежать від того, де ви їдете. Якщо ви періодично стикаєтеся з екстремальними погодними умовами, всесезонні шини можуть бути не найідеальнішими в ці пори року.

Інновації у всесезонних шинах

 Технологія StabilEdge – ця інновація призначена для покращення керованості та стабільності руху на сухому ходу. Він включає невеликі бампери, розміщені всередині блоків протектора, щоб утримувати протектор рівним і відкритим для максимального зчеплення з дорогою та точної маневреності.

Cooper CS5 Grand Touring — це дуже популярна всесезонна модель, яка використовує цю технологію для покращення зчеплення під час жорстких поворотів, прискорення та гальмування. Високоякісний силікатний каучук забезпечує тривалий знос протектора, ефективний у вологих і сухих умовах.

Технологія Dynamic Range – у шинах із технологією Dynamic Range використовується суміш протектора на основі кремнію та асиметричний дизайн, що забезпечує оптимальне зчеплення на сухій, мокрій, крижаній та засніженій дорозі. Зокрема, ця технологія була створена для більшої стійкості до екстремальних температур і забезпечення тривалого пробігу для пасажирських транспортних засобів.

Falken Sincera SN250 A/S — це розумний всесезонний варіант, який використовує технологію Dynamic Range для плавної та стабільної їзди на будь-яких дорогах і в будь-яких умовах. Ця універсальна шина розроблена, щоб залишатися гнучкою та чіпкою за екстремальних температур.

2. Дорожні шини

Що саме вони?

Шосейні шини призначені переважно для використання на дорогах з твердим покриттям. Вони призначені виключно для поїздок на роботу і назад, зазвичай мають гарантії на великий пробіг і призначені для плавної, тихої їзди з передбачуваним керуванням на автомобілях, вантажівках і позашляховиках. Більшість моделей для шосе оснащено незалежними блоками протектора та кількома ламелями навколо шини для оптимальної роботи на дорозі та зчеплення за помірних погодних умов. Більшість має символ M + S і може бути універсальним у будь-який час року.

Які переваги?

Триваліший знос протектора: шосейні шини, як правило, розроблені зі спеціальним малюнком протектора, який мінімізує шум і розсіює тепло, що, у свою чергу, зменшує знос протектора для довшого терміну служби шини.

Покращене зчеплення на мокрій дорозі: більшість моделей оснащено невеликими канавками з ламелями (часто хвилеподібними або зигзагоподібними), які швидко відводять воду та покращують зчеплення на мокрій дорозі.

Хороша економія палива: як випливає з назви, шосейні шини призначені для довгих поїздок і роботи на дорогах з твердим покриттям на високих швидкостях. Однією з головних характеристик цих моделей є забезпечення плавної та тихої їзди при максимальній економії палива. Це особливо вигідно для вантажівок і позашляховиків, які зазвичай витрачають менше миль на галлон.

Краще гальмування та проходження поворотів: менш агресивний малюнок протектора на шосейних шинах забезпечує відмінне гальмування та проходження поворотів порівняно з іншими типами шин.

 Які недоліки?

Недоліки в зимових умовах: Хоча багато моделей шосе можуть витримувати мокру дорогу та легкий сніг, вони не розроблені з рисунком протектора, щоб витримувати сильний сніг та/або лід.

Погана продуктивність на бездоріжжі: через менш агресивний малюнок протектора (призначений виключно для доріг з твердим покриттям), шосейні шини можуть не забезпечувати оптимального зчеплення з брудом, гравієм, піском і брудом.

Інновації в дорожніх шинах

3D Micro Gauge – запатентована компанією Cooper ця технологія ламелей використовується для підтримки зчеплення на мокрій дорозі, покращення стабільності та покращення зчеплення за допомогою силікатної суміші, яка витісняє тепло. Крім того, суміш кремнезему скорочує гальмівний шлях, що забезпечує чудову економію палива.

У Cooper Evolution Tour використовується технологія 3D Micro Gauge, щоб збільшити глибину протектора шини та забезпечити рівномірний знос протягом усього терміну служби. Ця лінія також використовує 5-ребристий малюнок протектора та широкі бічні плечові канавки для запобігання акваплануванню.

3. Всюдихідні шини

Що саме вони?

Всюдихідні шини розроблені для того, щоб мати високий рівень зчеплення на будь-яких дорогах і поверхнях. Моделі, що підпадають під цей тип шин, мають комбінацію відкритого протектора, призначену як для їзди по бездоріжжю, так і для керування на асфальтованих вулицях. Найважливіше, про що слід пам’ятати щодо всюдихідних шин, це те, що вони призначені для багатьох цілей. Отже, якщо ви їдете лише дорогами з твердим покриттям і шосе, це не дуже хороший варіант.

Всюдихідні шини ідеально підходять для:

Легкі вантажівки

Пікапи

позашляховики

4-колісні транспортні засоби.

Які переваги?

Цілорічна експлуатація: оскільки цей тип шин розроблений для роботи в складних умовах як на тротуарі, так і без нього, ці моделі забезпечують чудове зчеплення на снігу та льоду, а також на гарячих і дощових дорогах. Однак важливо зазначити, що зимові та літні шини все одно матимуть перевагу у відповідних умовах.

Посилені стінки: ви знайдете посилені боковини на багатьох моделях всюдихідних шин. Основне призначення – підвищення вантажопідйомності на різних дорожніх умовах. Ці моделі чудово підходять для більш важких транспортних засобів, які використовують більше по бездоріжжю.

Дизайн відкритого протектора: відкритий малюнок протектора робить всюдихідні шини такими ефективними на бездоріжжі. Універсальні з’єднані елементи протектора забезпечують відмінне зчеплення з камінням і/або брудом, а також на асфальтованих дорогах.

 Які недоліки?

Гучний шум: завдяки дизайну протектора, який призначений для максимального зчеплення, всюдихідні шини створюватимуть набагато голосніший шум, ніж шини, призначені для доріг з твердим покриттям. Всюдихідні шини зазвичай мають симетричні канавки, через які повітря, що проходить крізь них, видає гучніший шум, особливо на шосе та вулицях для подорожей.

Коротший термін служби протектора: всюдихідні шини виготовлені з м’якшої гуми, якою можна маніпулювати, щоб забезпечити відповідну ефективність на різних поверхнях. На жаль, побічним ефектом є те, що протектор зношується швидше, ніж інші типи шин.

Погана економія палива: якщо порівнювати всюдихідні шини з шинами для шосе, шини для шосе мають перевагу. Всюдихідні шини розроблені для максимального зчеплення з дорогою, що, у свою чергу, зменшує паливну ефективність. Однак, оскільки ці шини призначені для водіння як по бездоріжжю, так і по бездоріжжю, більшість моделей мають кращий пробіг, ніж шини, призначені виключно для бездоріжжя.

Інновації в шинах для бездоріжжя

Послідовність нахилу – Послідовність нахилу використовується для рандомізації контакту шини з дорогою з метою зменшення шуму. Розробники шин створюватимуть послідовність дизайнів протектора з кількома кроками, щоб тонко змінювати розмір і форму блоків протектора. Розташування ребер по колу призначене для вирівнювання бічних канавок із сусідніми блоками протектора з метою зміни звукових тонів, доки шини не вироблятимуть більш приємний білий шум.

Шини Mastercraft Courser A/T2 — це неймовірно універсальний варіант для бездоріжжя, який має 5-ребристу конструкцію для оптимальної продуктивності. Ці моделі пропонують вдосконалену форму елементів протектора та послідовність кроків для покращення продуктивності, зберігаючи шум на мінімальному рівні.

Технологія адаптивного зчеплення – запатентована компанією Cooper технологія адаптивного зчеплення призначена для покращення універсальності всюдиходів.

є шинами та плавно «адаптуються» до кам’янистих і гладких поверхонь як у жарку, так і в холодну погоду.

Cooper Discoverer AT3 Line використовує високорівневу технологію адаптивної тяги, розроблену для позашляховиків і легких вантажівок. Cooper пишається тим, що лінійка AT3 ідеально підходить як для повсякденних поїздок, так і для пригод у вихідні. Всепогодна суміш на основі силіки та універсальний дизайн протектора дають цим шинам перевагу в широкому діапазоні температур і середовищ.

4. Спортивні шини

Що саме вони?

Спортивні шини використовуються на високопродуктивних легких вантажівках і розроблені для чудової керованості, продуктивності та, звичайно, зовнішнього вигляду. Завдяки більшій площі плями контакту спортивні шини забезпечують чудове зчеплення на сухих асфальтованих дорогах. Ці шини зазвичай використовуються з більшими дисками та мають відносно низькі співвідношення сторін (профілі), які становлять 55% або менше. Спортивні шини зазвичай асоціюються з числами на кшталт 225/55 (55 – співвідношення сторін). Це число показує відношення висоти шини до ширини у відсотках. Наприклад, для 225/75 висота шини становитиме 75% від 225 мм = 169 мм.

Які переваги?

Хороша паливна ефективність: оскільки ці шини розроблені для доріг з твердим покриттям, більшість моделей створено з урахуванням економії палива.

Покращена продуктивність. Критеріями для спортивних шин є те, що вони надають транспортному засобу конкурентну перевагу, коли йдеться про проходження поворотів, гальмування, керованість тощо. Ширша площа контактної плями та жорсткіші боковини забезпечують кращі бічні сили та зусилля на поворотах, розроблені для високих швидкості.

Приголомшливий зовнішній вигляд: шина, призначена для використання на яскравих спортивних автомобілях, повинна мати зовнішній вигляд, який підходить до цієї частини. Спортивні шини створені з привабливими візерунками, щоб доповнити автомобіль, на якому вони використовуються.

Які недоліки?

 Схильність до пошкоджень: спортивні шини не призначені для використання на нерівних дорогах. Потрапляння в яму потенційно може призвести до того, що обід прорізає боковину або спричинить пошкодження колеса.

Швидке зношування: ці шини створені з більш м’якими сумішами для кращого зчеплення та зчеплення, що також означає, що вони більш сприйнятливі до зношування.

Нерівна їзда: через короткі та жорсткі боковини спортивні шини мають меншу амортизацію, що може ускладнити їзду транспортного засобу, особливо на більш пошкоджених або нерівних дорогах.

5. Шини для вантажівок/позашляховиків

Що саме вони?

Шини для вантажівок/позашляховиків бувають усіх форм і розмірів. Як випливає з назви, ці шини призначені для легкових вантажівок і позашляховиків для виконання різноманітних завдань. Для тих, кому потрібно тягнути важкі вантажі або причіп, найкращим вибором можуть бути шини для легких вантажівок. Для любителів бездоріжжя ідеальним рішенням будуть шини для всюдиходів або грязьових вантажівок/позашляховиків. Майже кожен тип сезонної та/або місцевої шини може працювати на вантажівці чи позашляховику, залежно від потреби та призначення.

Які переваги?

Більший кліренс: для їзди по бездоріжжю багато водіїв оберуть шини для вантажівок/позашляховиків більшого розміру для додаткового кліренсу на кам’янистій місцевості. Більші шини захищають від перешкод, які потенційно можуть пошкодити двигун або компоненти шасі.

Краще зчеплення: оскільки шини для вантажівок/позашляховиків мають більшу масу, ніж шини менших транспортних засобів, вони краще контактують з дорогою.

Покращені характеристики на мокрій дорозі: незалежно від того, який тип шини для вантажівок/позашляховиків у вас є, ВЕЛИЧЕЗНОЮ перевагою є те, що ці шини дуже добре працюють на мокрій дорозі та значною мірою запобігають акваплануванню, особливо ширші моделі. Загалом шини для вантажівок/позашляховиків мають більші блоки протектора та водні канали для покращення контакту.

Які недоліки?

Додаткове навантаження на гальма: коли ви їдете зі збільшеною шиною, для зупинки потрібно більше потужності. Навіть із шинами середнього розміру для вантажівок/позашляховиків гальмівні колодки швидко зношуються.

Збільшені шини збільшують споживання палива: Збільшені шини для всюдиходів і грязьових вантажівок/позашляховиків мають набагато більшу вагу, ніж звичайні вантажні шини. Якщо ви збільшили розмір шин вантажівки/позашляховика, у результаті двигуну доведеться працювати більше і споживати більше палива.

Інновації в шинах для позашляховиків

Advanced Reactive Contour Technology – Ця технологія розроблена для того, щоб контур шини відповідним чином реагував на різні дорожні умови. Мета полягає в тому, щоб допомогти покращити знос протектора та контакт протягом усього терміну служби шини.

General Grabber є одними з найкращих високоефективних вантажних шин на ринку. General Grabber – лінійка всюдихідних шин, розроблена для зчеплення в найекстремальніших умовах. Він використовує технологію Advanced Reactive Contour, щоб зробити шину надзвичайно універсальною, забезпечуючи рівномірний знос протектора.

Вибір шин не завжди простий. Найважливішим є те, що ви маєте (принаймні) базове розуміння ваших потреб водіння та чому певні шини кращі за інші. Знання того, які шини добре працюють у певних ситуаціях, може не лише покращити продуктивність вашого автомобіля, але й заощадити ваші гроші та розчарування в довгостроковій перспективі.

Хорошим правилом, якого слід дотримуватися, є те, що ви завжди повинні вкладати значні та розумні кошти в те, що постає між вами та землею.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *